Nu toţi elevii din judeţul Suceava au echipamentele necesare pentru participarea la cursurile online!

Nu toţi elevii din judeţul Suceava au echipamentele necesare pentru participarea la cursurile online!

Nu toţi elevii din judeţul Suceava au echipamentele necesare pentru participarea la cursurile online!

Săptămâna aceasta, am susţinut, în plenul Camerei Deputaţilor, o declaraţie în care a prezentat situaţia revoltătoare a învăţământului românesc la distanţă. Decizia a fost bună, dar incompletă, deoarece Guvernul şi autorităţile locale nu au ţinut seama de realitatea prezentă mai ales în mediul rural. Sunt sau nu ignorate conştient aceste detalii de către guvernanţi, care mimează cu aparentă pricepere competenţa şi ne asigură că actul educaţional se derulează în condiţii bune în toate judeţele ţării?

În susţinerea celor declarate, am adus în atenţie colegilor parlamentari situaţia judeţului Suceava, unde, în zeci de sate şi comune, profesorii şi elevii nu au acces la internet, tablete sau nu au competenţele minime necesare pentru a utiliza echipamentele şi programele de organizare a cursurilor online. Datele de la nivelul judeţului Suceava arată, de asemenea, că mii de elevi din mediul rural şi urban sunt decuplaţi de la şcoală de aproape două luni din cauză că un sfert din gospodăriile din România nu au acces la internet, iar în multe localităţi din zona montană semnalul de telefonie sau date mobile este slab sau inexistent. Multor elevi le lipsesc resurse minimale pentru a merge la şcoală şi tot mai mulţi copii din medii vulnerabile pierd contactul cu şcoala prestând activităţi de subzistenţă. Toţi aceşti elevi riscă să se încadreze în statisticile abandonului şcolar şi ale migraţiei în străinătate. 

Cred cu tărie că noi, ca ţară, ne putem relansa la nivel european şi global. Avem avantaje comparative nete de inteligenţă, deprinderi şi abilităţi, pe care nu am reuşit să le fructificăm corespunzător în ultimii 30 de ani din cauza incompetenţei vechii clase politice. Fac apel pe această cale la actuala guvernare, precum şi la colegii din Parlament să nu pună în pericol relansarea României prin măsuri incomplete, care aruncă în aer sistemul de educaţie şi vor accelera rata de depopulare a ţării. Fac un apel la guvern să crească gradul de profesionalizare, să îmbunătăţească pachetele/condiţiile de instalare a cadrelor didactice în zonele defavorizate şi să crească gradul de accesibilitate a elevilor la educaţia online. Mai fac apel la actuala guvernare şi mai ales la autorităţile locale din judeţul Suceava ca, în această perioadă, să reabiliteze toate unităţile şcolare din judeţ care au nevoie de reparaţii şi modernizări, să obţină avizele necesare pentru funcţionarea în condiţii normale şi moderne - mai ales a celor care încă au toaletă în curte. Este momentul să ieşim din situaţia dezastruoasă în care bălteşte România, să nu ne mai batem joc de ţară şi de copiii noştri.

Intervenţia din parlament vine în contextul moţiunii simple împotriva ministrului Educaţiei şi Cercetării şi se înscrie într-o iniţiativă mai amplă a deputatului USR Daniel Popescu de informare a sucevenilor în legătură cu starea infrastructurii şcolare din judeţ. În anul 2019, conform unui răspuns primit din partea Ministerului Educaţiei Naţionale în urma unei interpelări (http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari2015.detalii?idi=54760&idl=1), la nivelul judeţului Suceava, un număr de 19 unităţi şcolare aveau toaleta în afara unităţii, iar 10 dintre ele nu beneficiau nici de racord la reţeaua de apă. În realitate, numărul unităţilor şcolare cu toaletă în curtea şcolii este mult mai mare.

USR îşi propune în continuare să urmărească îndeaproape pe termen scurt, mediu şi lung implementarea şi rezultatele măsurilor luate de Guvernul României pentru repornirea României şi redresarea sistemului educaţional românesc.

Comunicat de presă Camera Deputaților - http://www.cdep.ro/relatii_publice/site2015.text_presa?pid=20171

Distribuie

Articole Similare

Close